Subskrypcja
Zainwestuj w swoją firmę! Napisz

Brak marketingu przyczyną upadku start-upów

Z obserwacji Startup School, która wspiera młode internetowe biznesy wynika, że jedną z przyczyn niepowodzenia start-upów jest słaby marketing.

Ludzie zakładający start-upy wierzą, że ich pomysł jest tak dobry, że i tak wszyscy się o nim dowiedzą i sam się sprzeda. Młodzi ludzie przystępują do realizacji swoich projektów bez niezbędnej analizy rynkowej, bez rozpoznania konkurencji, nie znają swoich Klientów, nie mają pomysłu na wyróżnienie się na rynku. Do tego dochodzi brak doświadczenia i niezbyt zgrany zespół, co prowadzi do tego, że przy pierwszych niepowodzeniach biznes upada.

Ratunkiem może okazać się nawiązanie współpracy z ekspertem w obszarze marketingu. Doświadczony marketingowiec pomoże przekuć ciekawy pomysł w biznes, dotrze do Klientów, wypromuje nową firmę i jej ofertę, pomoże młodym przedsiębiorcom przetrwać okres przejściowy (zanim zysk nie zacznie równoważyć i przekraczać nakładów).