Subskrypcja
Zainwestuj w swoją firmę! Napisz

Zakładając firmę zapominamy o stronie www

Większość firm rozpoczyna działalność nie posiadając własnej strony internetowej.

Jak wynika z badań HBI Polska własna strona www postrzegana jest jako niezbyt pilna inwestycja i jest odkładana w latach. Dopiero gdy firma okrzepnie na rynku decyduje się mocniej zaistnieć w sieci. Tylko 13,76 proc. przedsiębiorstw zarejestrowanych w tym roku ma własny adres w sieci.

Eksperci upatrują tu kilku przyczyn:

  • większość nowych firm działa lokalnie i pozyskuje zlecenia wśród znajomych i znajomych znajomych
  • koszty – aby zaistnieć w sieci trzeba przeznaczyć minimum 1 tys. zł
  • założyć własną stronę i ją wypozycjonować można też na własną rękę, ale wymaga to wiedzy oraz czasu
  • nowi przedsiębiorcy nie doceniają korzyści, jakie dla firmy generuje własna strona www
  • firmy uważają, że pilniejszą inwestycją jest wynajęcie lokalu czy też zakup towaru

Firmy z własną stroną www według roku założenia

Małe firmy w ogóle nie doceniają faktu, że wielu klientów można pozyskać właśnie przez internet, również jeśli nasza firma działa lokalnie. W Polsce jest już 16 mln internautów, którzy zanim skorzystają z usługi w realnym świecie lub kupią produkt w tradycyjnym sklepie porównują oferty w sieci, sprawdzają ceny, zasięgają opinii innych internautów. Przez brak choćby wizytówki w sieci firmy tracą potencjalnych klientów, nie budują swojej marki i stają się łatwym łupem dla konkurencji. Trzeba też pamiętać, że na pozycję w sieci pracuje się często miesiącami, jak nie latami, więc im szybciej firma zostawi swój ślad w internecie tym lepiej.